H Προοδευτική πρόταση για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας

Η Προοδευτική πρόταση για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Ανακοίνωση για τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς 15-9-2014




Στην σημερινή του συνεδρίαση (15-9-2014), το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς συζήτησε τα εξής θέματα,  εντός και εκτός ημερήσιας διάταξης, στα οποία οι Ενεργοί Πολίτες κατέθεσαν τις εξής προτάσεις.

1.Διόδια
Στο θέμα των διοδίων υποστηρίξαμε ότι με αφορμή τα τελευταία προβλήματα που εμφανίσθηκαν στην Φθιώτιδα, (αύριο στο δρόμο Σχηματάρι – Χαλκίδα, ένα δρόμο που έγινε πολύ πρόχειρα, με πολλά επικίνδυνα σημεία, χωρίς φωτισμό και με πολλές κακοτεχνίες), υπάρχει ένα γενικότερο πρόβλημα νομιμοποίησης, που συνδέεται με τις συμβάσεις παραχώρησης, τον καθορισμό του κόστους διέλευσης, την έλλειψη εναλλακτικού οδικού δικτύου και την δημιουργία παράπλευρων διοδίων. Χρειάζεται να διερευνηθεί και στη νομική του διάσταση το πρόβλημα και συμφωνήσαμε στην συγκρότηση επιτροπής στην οποία θα πάρουμε μέρος για να εξετάσει το θέμα από όλες τις πλευρές. Δεν συμφωνούμε με γενικούς αφορισμούς του τύπου δεν πληρώνω, είτε να καταργηθούν τα διόδια σε όλη τη χώρα, όχι απλά γιατί είναι ανέφικτα, αλλά γιατί επί τοις ουσίας, η χρήση των κλειστών αυτοκινητοδρόμων, παρέχουν ανταποδοτικές υπηρεσίες στους χρήστες και αυτό έχει ένα κόστος. Εκείνο που χρειάζεται να διασφαλιστεί είναι το κόστος αυτό να είναι δίκαιο (π.χ. χιλιομετρική χρέωση), να διατίθενται για την συντήρηση και αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου, να διασφαλιστεί η δημιουργία εναλλακτικού οδικού δικτύου για κάθε κλειστό αυτοκινητόδρομο και η απαλλαγή των κατοίκων των οικισμών που διέρχονται οι οδικοί άξονες, από το κόστος διέλευσης.
Με την ευκαιρία της συζήτησης για τα διόδια, καταθέσαμε πρόταση για μια ολοκληρωμένη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις αμέσως επόμενες συνεδριάσεις του, ώστε να καταλήξουμε σε μια ομόφωνη αν γίνεται απόφαση, για την διεκδίκηση ένταξης και χρηματοδότησης των οδικών αξόνων της Εύβοιας από πόρους ενός Τομεακού Ευρωπαϊκού Προγράμματος που αφορά τις υποδομές, αφού εξαιρέθηκαν από τα διευρωπαϊκά δίκτυα και με ευθύνη των προηγούμενων τοπικών και περιφερειακών αρχών, πέρα των Κυβερνητικών ευθυνών.

2.Μεταφορά μαθητών ΠΕ Ευρυτανίας
Με αφορμή το θέμα της μεταφοράς των μαθητών στην ΠΕ Ευρυτανίας, αναδείξαμε το γενικότερο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών στην Περιφέρεια. Διαπιστώσαμε ότι το πρόβλημα δημιουργείται από τη στιγμή που οι διαγωνισμοί που γίνονται δεν έχουν ως  όρο την κάλυψη όλων των δρομολογίων της κάθε Περιφερειακής Ενότητας, κηρύσσονται άγονοι, (αφού οι μεταφορείς προτιμούν μόνο τα δρομολόγια “φιλέτα” και δεν καταθέτουν προσφορές για τις “άγονες” και δύσκολες γραμμές) και στην συνέχεια γίνονται ουσιαστικά απ’ ευθείας αναθέσεις μετά από διαπραγματεύσεις. Μια διαδικασία που δημιουργεί προϋποθέσεις για αδιαφάνεια και για εξαρτήσεις. Ακόμη χειρότερα με βάση την ΚΥΑ 24001/11-6-2013, μπορούν ακόμη και απλοί ιδιώτες να αναλαμβάνουν την μεταφορά των μαθητών, αρκεί να έχουν κάποιο μεταφορικό μέσο! Καταλαβαίνει ο καθένας ότι ένα τόσο ευαίσθητο θέμα που συνδέεται με την ασφάλεια των μαθητών, να γίνεται ένα μέσον ανάπτυξης ουσιαστικά πελατειακών σχέσεων. Καταθέσαμε μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία ζητήσαμε να εφαρμοστεί την επόμενη περίοδο και η οποία σε γενικές γραμμές έχει ως εξής. Ο δημόσιος διαγωνισμός για την μεταφορά των μαθητών να διοργανωθεί από την Περιφέρεια και ο οποίος θα έχει ως όρο, η κάθε προσφορά να καλύπτει αν όχι όλες τις ανάγκες της Περιφέρειας, τουλάχιστον όμως, την κάλυψη όλων των αναγκών μεταφοράς των μαθητών για την κάθε Περιφερειακή Ενότητα ξεχωριστά. Ο όρος αυτός θα υποχρεώσει όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, να καταθέσουν ολοκληρωμένες προσφορές για τη μεταφορά των μαθητών, για όλες τις διαδρομές και όχι για τα “φιλέτα” μόνο. Και σε κάποιες επισημάνσεις που έγιναν για την πρότασή μας, ότι έτσι δεν θα ευνοηθούν οι μικροί και μεσαίοι μεταφορείς και θα έρθουν μεγάλες εταιρίες, η απάντηση είναι ότι και οι μεγάλες εταιρίες αν έρθουν, εργαζόμενους απασχολούν, αλλά και οι μικροί μεταφορείς μπορούν μέσα από συνεργατικά και κοινοπρακτικά σχήματα, όχι απλά θα συμμετέχουν στο διαγωνισμό, αλλά θα μπορούν να παρέχουν και ολοκληρωμένες υπηρεσίες και όχι όπως σήμερα επιλεκτικές και αναποτελεσματικές που εκτοξεύουν στα ύψη το δημόσιο κόστος μεταφοράς των μαθητών. Πρωτεύει το δημόσιο συμφέρον και όχι οι μικρο-εξυπηρετήσεις.

3.Πορθμειακή Γραμμή Ωρωπού - Ερέτριας
Υποστηρίξαμε το ψήφισμα των μαζικών φορέων για την ετήσια αδιάλειπτη λειτουργία της πορθμειακής γραμμής Ωροπού – Ερέτριας και μάλιστα καταθέσαμε πρόταση, σε ένα επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο να συζητήσουμε γενικότερο το θέμα των πορθμειακών γραμμών της Περιφέρειας και ενός ωρίμου αιτήματος της αυτοδιοίκησης για πέρασμα της διαχείρισης των λιμενικών ταμείων από την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, πρόταση που έγινε αποδεκτή προς συζήτηση σε επόμενη συνεδρίαση.

4.Εκλογή μελών Επιτροπής Κοινωνικών Θεμάτων, Επιτροπής Περιβάλλοντος και αντιπροσώπων στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας
Καταθέσαμε την διαθεσιμότητά μας για συμμετοχή μας στις επιτροπές του Περιφερειακού Συμβουλίου (3 εκπρόσωποι από την μειοψηφία) και για εκπροσώπηση στην Ένωση Περιφερειών εκ μέρους της μειοψηφίας του Περιφερειακού Συμβουλίου. Παρότι δεν ψηφιστήκαμε από την υπόλοιπη μειοψηφία για την διαμόρφωση των υποψηφίων της μειοψηφίας, εμείς υπερψηφίσαμε στην τελική ψηφοφορία τις προτάσεις της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας (όπως διαμορφώθηκε) για τη συγκρότηση των επιτροπών.

15-9-2014
Ενεργοί Πολίτες Στερεάς
Κώστας Χαϊνάς Περιφερειακός Σύμβουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου